Nu är det oktober. Jag älskar hösten, gillar tjocka tröjor, kängor, sjalar, levande ljus, soppor, grytor och planera mysiga middagar ... men förnuftet känner också en oro för vad som komma skall..

...vintern är för mej lite jobbigt med två hus, långa bilresor till jobb nattetid, oplogade vägar, snöskottning på gårdarna, kalla bilar som man inte vet ska starta efter flera dygn på arbetsplatsen där vi inte har ngn motorvärmare, möss i torpet, dyra elräkningar... MEN, jag älskar tiden advent till nyår och brinner för det, men jan, feb och mars är en överlevnadsperiod för mej.. då är det tur vi kan glädjas över vackra små ting och inredning på internet! Trevlig helg mina vänner, och finns jag inte här så finns jag på Instargram och Fecbook!

4 kommentarer:

Solstrimmor sa...

Efter livet på landet är jag så nöjd att bo mitt i stan... allt har sin tid! Tycker om din pinnljusstake, har du gjort den själv?

Ha det gott.
Kramar från Eva-Mari

Nordingården sa...

Hej Eva-Mari, tack för din kommentar! Ja, så är det nog, att bo i Lgh har definitivt sin tjusning också, framförallt vintertid, vilket det mestadels är i Sverige... ljustaken, det är lustigt, men få saker hänger med mej år efter år men just denna har gjort det, ljustaken jag köpte på MIO i början av 90-talet!!!!

Min plats i solen sa...

Vi får hoppas på en riktigt solig och fin höst. En sådan där som ger oss mängder med energi så vi orkar med de där lite tuffare månaderna i början av nästa år. Och vilken tur att julen dyker upp där i mörkaste december. Jag tror att vi behöver julen och all dess ljus och skönhet. För att orka med mörkret. :)

Ta hand om dig.♥

Kram Lotta

Anonym sa...

Ja livet på landet är inget för latmasken....det är mycket som kräver fysik
men så slipper man köpa medlemskort på gym istället:) Du fixar det!
Skorpan